Jak Deníku tento týden řekli zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které tyto práce provádí, pokládají na tento týden vyfrézovanou silnici takzvanou ložnou vrstvu. Pak bude firma čekat na dodání speciální směsi pro finální povrch nově opravených cest. „Jedná se o směs, která mimo jiné částečně tlumí také hluk projíždějících vozidel. Směs má speciální složení a vyrábí ji jen několik málo dodavatelů u nás. Také její výroba vyžaduje jiné postupy než u běžných povrchů, proto jsou zde i trochu delší dodací lhůty," vysvětlil technik Ředitelství silnic a dálnic Ostrava Pavel Hučík.

Ubezpečil, že pokud práce nezkomplikuje počasí, nejpozději v druhé polovině června budou karvinští řidiči jezdit po nově opravených cestách a veškeré stavebně-dopravní komplikace uprostřed města tím skončí.

Stavba trvá už několik týdnů. „Je to šílené. V těch dírách jsem si málem zničil auto. A taky by mě zajímalo, proč stavba stojí. Vyfrézovali, co se dalo, my teď jezdíme po dírách a nic se neděje," zněl jeden z názorů čtenářů Deníku.

A v podobném duchu jich do redakce v těchto dnech přišlo několik.

„Minulý týden práce opravdu na čas ustaly, to ale bylo vlivem počasí. Teď už zase vše běží, jak má, a děláme vše pro to, abychom dodrželi původně ohlášené červnové termíny," odpověděl Pavel Hučík, technik Ředitelství silnic a dálnic.

Podle zástupce ředitele Městské policie Karviná Václava Ožany situace dopravu ve městě skutečně komplikuje.

„A najdou se i šoféři, kteří na této stavbě předjíždějí v naprosto nesmyslných místech, jezdí rychle a vše tak ještě zhoršují. Naštěstí jde o jednotlivce a každý by si měl moc dobře uvědomit, zda mu podobný styl jízdy stojí třeba za zničení auta nebo ohrožování sebe i ostatních," přiblížil Ožana.

„Situaci monitorujeme, ale určitě zde nechystáme žádné speciální aktivity, které by řidičům vše ještě více komplikovaly," dodal.