Na Rudnou najíždím už v Porubě a vydávám se směrem na Zábřeh, Vítkovice a dále na Havířov. Až po křižovatku ulic Rudná a Závodní jedu celkem plynule. Sotva ale najíždím na most za křižovatkou, provoz začíná houstnout, jsou čtyři minuty před osmou hodinou a dostávám se do kolony. Než dojedu ke křižovatce ulic Rudné a Místecké, která je vzdálena stovky metrů, maximálně kilometr, stojím na červenou na čtyřech semaforech a na tento úsek potřebuji, obdobně jako další šoféři v koloně, zhruba dvacet minut.

Stejně pomalu ubíhá cesta dále po Rudné směrem na Havířov, těsně u pumpy OMV, kde ještě mohou šoféři odbočit z Rudné, se někteří k tomuto kroku odhodlávají. Jiní, jako například šofér kamionu, volí variantu obdobnou. Otáčejí se však přes plnou čáru uprostřed silnice do protisměru a sjíždějí opačným směrem.

Dotkly se Vás dopravní komplikace na Rudné? HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO NAHOŘE!

U klíčového místa, kousek za pumpou, kde se silnice zužuje do jednoho jízdního pruhu, ale řidiči celkem ochotně dodržují řazení způsobem takzvaného zipu. V úseku, kde je provoz sveden do jednoho pruhu, se už ale jede plynule, i když krokem. Silničáři, které míjím, opravují vozovku a několik stovek metrů dlouhý opravovaný úsek projíždím celkem v pohodě a bez zastavování.

Nakonec se dostávám až na křižovatku Rudné a Vratimovské, právě v okamžiku, kdy jeden z dopravních policistů usoudil, že situace už je klidnější, a odchází si z místa, kde ještě před chvílí řídil provoz, odpočinout. Když se dívám na hodinky, ukazují těsně po půl deváté.

„Ještě nevím, jak to bude vypadat v dalších dnech, ale kdybych to bral podle dneška, tak na cestu z Havířova do Poruby budu potřebovat tak o půlhodinku více než při běžném provozu. To už stojí za zamyšlení, jestli není lepší jezdit vlakem, ještě uvidím,“ říká motorista, se kterým se o chvíli později při „uklidňující kávě“ dávám do řeči u jedné z ostravských pump.