Dispečeři každý den vyhodnocují aktuální předpovědi počasí. Čekají na chvíli, kdy bude hlášeno sněžení nebo podmínky pro vznik ledovky. „Techniku máme přichystanou. Do ulic vyjedeme ve chvíli, kdy napadnou více než 3 centimetry sněhu nebo bude hrozit náledí," řekl vedoucí střediska zimní údržby Technických služeb Havířov Kamil Padisák.

Silničáři musí přesně plnit plán zimní údržby. Ten stanoví priority údržby jednotlivých silnic a chodníků. Všechny vozy jsou vybaveny GPS a je tak možné ověřit, kde údržbu prováděly. Tam, kde se nedostane technika, je prováděno ruční odklízení sněhu a posyp.

„Komunikace udržujeme sjízdné pomocí soli, která má účinnost do zhruba sedmi stupňů pod bodem mrazu, nebo solankou, která je vhodná pro nižší teploty. K posypu používáme také strusku. Jemnější na chodníky, hrubší na vozovky. Soli máme více než tisíc tun, což je dostatečné množství na celou zimu. Zásoby strusky ještě doplníme," dodal Padisák.