Mezinárodní závody silničních motocyklů na přírodním okruhu se jedou na trati vytvořené na běžných silnicích. Zabezpečena proto musí být všechna riziková místa. Zakryty musí být sloupy, stromy, značky, svodidla, ploty, propustky, autobusové zastávky nebo vyšší obrubníky.

Organizátoři k tomu mají k dispozici zhruba 6000 menších ochranných pytlů a 600 větších vaků, tzv. bigbagů. V případě pádu závodníka mají zmírnit následky.

„Opatření na trati je přibližně stejné, jako v předcházejících ročnících, pouze v některých místech ho ještě více posilujeme. Snažíme se dělat vše pro to, aby byl okruh pro jezdce co nejvíce bezpečný a současně zůstal atraktivní," řekl ve středu za organizátory závodů Martin Mojžiszek.

Zda je trať dobře připravena, budou před sobotním tréninkem i nedělním závodem kontrolovat komisaři. Před každou jízdou navíc trať kontroluje posádka uzavíracího vozidla. Ta bdí i nad tím, zda se po trati nepohybují diváci.

Soutěž o vstupenky na Kahanec

Soutěž o vstupenky na víkendové tréninky a nedělní motocyklové závody o Havířovský zlatý kahanec byla ukončena. Kdo neuspěl v této soutěži, má možnost soutěžit ve čtvrtek. V tišteném vydání Karvinského a havířovského deníku je zveřejněna další otázka o vstupenky.