Výuka finanční gramotnosti.
„Děti díky tomu, že vyrůstají v době počítačů a masmédií, stojí jakoby v informačním průvanu, a proto pokud chceme, aby jim něco opravdu utkvělo v hlavách, musíme na ně působit průběžně, nenásilně a hravě. Je to dnes, holt, trochu těžší,“ vysvětluje ředitel Masarykovy školy v Bohumíně Miroslav Rosík.

Právě na Masarykově škole se minulý týden odehrálo také zábavné představení pro děti, které jim vysvětlilo historii placení a platidel a naťuklo vysoce aktuální téma finanční gramotnosti.

Výuka finanční gramotnosti. „Dětem se představení moc líbilo, když skončilo, volali, že ne, že ještě nechtějí konec,“ prozradil Rosík.

Divadélko, které bylo určeno žákům prvního stupně a následně v trochu náročnější formě i 5., 6. a 7. třídám, bylo jedním z mnoha projektů výuky hrou, kterou škola svým žákům nabízí.

„Děláme různé projekty podle toho, jaká témata jsou zrovna aktuální. Například co se týče té finanční matematiky, koupili jsme i hry na bázi monopolů a proškolili učitele,“ popsal ředitel s tím, že ekonomická gramotnost není žádný módní výstřelek.

Spíše nový název a částečně také nové uchopení tématu, kterým se vzdělávání zabývá již dlouho.

„Rodinný rozpočet je v osnovách občanské výuky již mnoho let, stejně tak třeba úrokování v matematice. Ale poté, co vidíme, co se děje na trhu, je jasné, že je třeba tvořit nové projekty, cíle a výukové záměry a téma dále rozvíjet,“ uzavřel Rosík.