Ústřední téma letošního jubilejního ročníku neslo název Volba zaměstnání. Hlavními aktéry byli žáci deváté třídy. Hned od rána panovala vprostorách školy neobyčejná atmosféra plná očekávání, uvolněnosti a dětské hravosti. Vyučování probíhalo zcela netradičně na jedenácti neformálních pracovištích se zaměřením na dramatickou výchovu, přípravu jídel, zásady první pomoci a znalosti zdravovědy, přírodopisu ve spojitosti svlastivědou a zeměpisem, pohybovou výchovu a řemeslnou výrobu. Úlohu učitelů převzali žáci posledního ročníku, kterým se takto dostalo možnosti vpraxi si vyzkoušet, co kantorská práce obnáší. Vše se přitom dělo pod taktovkou žákovské ředitelky Andrey Hoškové. Úloha pedagogů byla metodická a poradenská. Na každém stanovišti působil jeden kantor jako garant.

Dětem se hravá forma seznamování se srůznými druhy povolání a řemesel líbila. Například vhodině zdravovědy si prakticky vyzkoušely, co dělá zdravotní sestra při zlomení ruky nebo vzeměpisu jakou složitou cestu musí postoupit výroba riflí, než se dostane od vypěstování bavlny kzákazníkovi. Vkomorním sále přístavby školy zase prvňáčci zkoušeli, co všechno patří k hereckému umění.

„V porovnání sminulými léty jsme letos provedli změnu vdélce trvání této netradiční výuky a to ze dvou vyučovacích hodin na celé dopoledne. První ohlasy ukazují, že změna byla prospěšná. Takto se deváťáci mohli lépe vžít do role učitele, vyzkoušet si slasti i strasti kantorského povolání. Celé dění má zábavnou formu a děti se nejen něco naučí, ale také se pobaví,“ shrnula některé dílčí poznatky autorka vydařeného projektu, ředitelka školy Renata Dudová.