Přestože si malí školáci budou své životní povolání vybírat až za několik let, už teď se ale seznamují s rozdíly mezi různými studijními obory. Někoho může praktická ukázka nadchnout, jiný pochopí, že jeho cesta povede jinudy.

„S polytechnickou výchovou by se mělo začínat už na mateřských školách a prvních stupních základních škol. V 8. nebo 9. třídě je už pozdě přemýšlet nad budoucím povoláním a tím, jestli budu zaměřený humanitně nebo technicky. V dnešní době je problém sehnat technicky vzdělané zaměstnance, jako například svářeče, kominíky, elektrikáře, je přebytek v humanitních oborech," vysvětlil zástupce ředitele Stření školy Sýkorova v Havířově Tomáš Kostka.

Školáci navštívili dílny a učebny střední školy v Havířově.

Děti si prošly celou školu a zajímaly se především o praktické ukázky studia.

Jsme střední škola zaměřená na elektrotechniku a strojírenství. Pro děti jsme připravili pro děti návštěvu svařovny, svářečské školy, viděli zpracování různých materiálů, obnovitelné zdroje energie, pájení a další věci z elektrotechniky," dodal Kostka.

Školáci navštívili dílny a učebny střední školy v Havířově.

Učitelka šenovské školy potvrdila, že technickému vyučování se věnují už na prvním stupni.

„V rámci týdne s projektovou výukou jsme se zabývali technickým vyučováním. Dětem jsme to zpestřili návštěvou konkrétní školy, která technické obory vyučuje. Děti vidí, jak se studenti učí v dílnách, jaké mají k dispozici přístroje a naše školáky to hodně zajímalo," řekla Naděžda Macková ze šenovské základní školy.

Školáci navštívili dílny a učebny střední školy v Havířově.

Děti byly z návštěvy školy nadšené. „Ukazovali nám spoustu zajímavých věcí. Třeba jak se spojuje železo. Bušili pak do kovadliny, aby ho zase rozpojili. Zajímavá byla i 3D tiskárna, takovou jsem ještě neviděl," řekl jeden školák, zatím druhý pěl chválu nad zakladatelem školy: „Ta škola je úžasná. Musel ji založit nějaký genius. Viděli jsme elektrický dům a zaujalo mě svářečství."