Nákladní soupravy odtud odvezly tisíce tun sutin. Pracovníci Smolo Recycling z mostu odtěžili a odvezli k dalšímu zpracování jednu polovinu z celkového počtu asi 500 nákladních vozidel sutin a zeminy.

„Naše role tím prozatím skončila. Opěry na jedné straně mostu jsme kompletně vybourali a odtěžili, nosná konstrukce přemostění je prozatím usazena na podpěrných skružích. Vytvořili jsme prostor pro nové opěry, které vybuduje generální dodavatel stavby, tedy společnost Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby,“ popsal situaci vedoucí projektu Marek Szkandera ze společnosti Smolo Recycling.

Důvodem generální opravy prvního přemostění obchvatu Českého Těšína směrem z mezinárodního hraničního přechodu v Chotěbuzi bylo vychylování mostních opěr, které vedlo ke stále většímu zvlnění vozovky před a za mostem.

 Po celou dobu rekonstrukce v mostě probíhá doprava v režimu 1+1, tedy v obou směrech se jezdí jen v jednom pruhu. V dalším roce začne druhá etapa, kdy se bude obdobně opravovat související most.

Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Příští rok proběhne druhá část rekonstrukce, a to na mostu v protisměru.