Přes její část Nerad a Bohumín-Novou Ves totiž povede objízdná trasa pro osobní i nákladní dopravu. Znamená to po dobu zhruba tří týdnů průjezd několika tisíc aut denně v obou směrech, a to přes zastavěnou část obce, v některých úsecích navíc po úzké silnici. S opravou mostu ve Skřečoni se má začít v polovině dubna.

Tři týdny nebezpečí na úzké silnici

Starosta Dolní Lutyně Pavel Buzek je z informace o navrhované objízdné trase "nepříčetný". „Všichni chápeme, že je potřeba něco opravit, ale proč vybrali právě trasu přes Nerad? Vždyť u Borku se kamiony na té úzké silnici sotva minou. Navíc tam není ve všech úsecích chodník a lidé chodí po krajnici. A ještě ke všemu tam vede cyklostezka! A jak budou kamiony vjíždět na hlavní silnici I/67 v kopci u neradské školy, to raději nechci vidět,“ zlobí se starosta Dolní Lutyně.

Dolní Lutyně. Pohled na centrum obce.
Deník na návštěvě. Dnes v Dolní Lutyni, malé obci s plány, kde se dobře bydlí

Podle něj by mohla objízdná trasa vést od plastového kruhového objezdu ve Skřečoni po ulici 1. máje na Opletalovu a dále na Novou Ves směrem k dálnici. Tím by část Dolní Lutyně zůstala ušetřena extrémního náporu tranzitní dopravy.

Cesta, po níž by se dalo jezdit, bude taky rozkopaná

Jenže to asi nepůjde. Mluvčí Bohumína Jana Končítková Deníku řekla, po ulici 1. máje objížďka vést nemůže. „Oprava skřečoňského mostu ze strany Ředitelství silnic a dálnic se termínově potkala s naší investiční akcí výstavby kanalizace v ulici 1. máje. Proto řidiči budou muset využívat objízdných tras přes Nerad, Borek a osadu Nová Ves,“ dodala mluvčí Bohumína.

Sklizeň rajčat ve farmě Bezdínek, 14. ledna 2021 v Dolní Lutyni.
OBRAZEM: Království rajčat v Dolní Lutyni. Tisíce rostlinek, lidé, čmeláci a PC

Ovšem i na objízdné trase bude třeba mezi Skřečoní a Novou Vsí počítat s problémy. Na most u skřečoňského hřbitova totiž nemohou dvě těžká nákladní auta naráz. Dopravu v místě bude tudíž kyvadlově řídit semafor a bude se jezdit v jednom pruhu.

Rozhodnuto zatím není

Jak Deníku řekla mluvčí krajského úřadu Nikola Birklenová, vedení objízdné trasy v případě opravy a uzavírky navrhuje investor, v tomto případě Ředitelství silnic a dálnic. Objízdná trasa vede po silnicích nižších tříd (Bezručova, Stará cesta, Opletalova) ve vlastnictví Moravskoslezského kraje. Správce krajských silnic má přitom ze zákona povinnost převedený provoz bezúplatně strpět. V povolovacím řízení může „pouze“ požadovat, aby žadateli byla uložena povinnost náhrady případných následných škod.

Bohumín-Skřečoň, letecký snímek.
Obchvat Bohumína-Skřečoně, Dětmarovic a Dolní Lutyně dostal opět zelenou

„Definitivní rozhodnutí o určení objízdné trasy zatím nepadlo, návrh uzavírky silnice a objížďky musí být projednán ve správním řízení s dopravní policií, dotčenými obcemi a vlastníky všech veřejných komunikací,“ řekla Birklenová.

Starosta: Je to nezodpovědnost

Starosta Pavel Buzek řekl, že obec s vedením objízdné trasy nesouhlasí. Je však skeptický a obává se, že vše bude nařízeno z „vyšší moci“. „Jak říkám, chápeme, že je něco nutné opravit. Ale proč tedy stavby nejsou koordinovány. Každý vlastník plánuje, aniž ho zajímá, zda to druhému nezpůsobí problémy. A přesně to se v tomto případě děje,“ vadí starostovi Dolní Lutyně.

Na velké dopravní komolikace se musí od poloviny listopadu připravit řidiči i cestující autobusových linek, kteří jezdí z Bohumína směrem na Karvinou. Silnici první třídy I/67 čeká v listopadu 2021 rekonstrukce. 
Z Bohumína na Karvinou a zpět. Řidiči i cestující v busech, připravte si nervy

Dopravní komplikace způsobené opravou skřečoňského mostu zkomplikuje situaci i na straně od města. Zhruba na měsíc tam bude uzavřen jeden jízdní pruh v ulici Jana Palacha pod mostem, budou zde dočasně fungovat semafory.