Jak Deníku potvrdili zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), příprava stavby jihozápadního obchvatu města pokračuje a v současné době jsou podány žádosti o vydání stavebních povolení.
„Je nutné dokončit majetkoprávní přípravu v jediném případě. Je pravdou, že veškerá správní řízení pro tuto stavbu trvala a trvají déle, že je standardní doba. Na toto však nemá investor vliv,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Dodala, že téměř roční zpoždění v přípravě zapříčinily novely zákona o vlivu stavby na životní prostředí (EIA).
Podle Ledvinové chce Ředitelství silnic a dálnic mít veškeré podklady pro soutěž připraveny ještě letos. „Musíme ale čekat na stavební povolení. Poté se bude rozhodovat o termínu zahájení stavební činnosti,“ dodala mluvčí ŘSD.
Také představitelé města netrpělivé čekají na zahájení stavby silnice, která má odlehčit hlavnímu průtahu městem, přetíženému zejména tranzitní nákladní dopravou. Primátora Jana Wolfa však mrzí jedna věc. A sice to, že stát už 10 let slibuje zaplatiti vyčištění jezera v parku Boženy Němcové.
„Bylo by ideální nejprve vyčistit jezero a poté začít se stavbou obchvatu, protože ten mimo jiné povede těsně kolem jezera. Až se v budoucnu bude jezero čistit, bude tam mít těžká technika ztížený přístup,“ vysvětlil Wolf.
Odbahnění a vyčištění jezera by navíc pomohlo dalšímu rozvoji volnočasových aktivit. Je totiž oblíbeným místem procházek a sportu a město tam plánuje další investice.
Tři kilometry dlouhý úsek silnice vede jako prodloužená Nádražní ulice, mezi železniční tratí a jezerem v parku Boženy Němcové, řeku přemostí u železničního mostu a za Darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína.