Pro stavbu zhruba kilometrové trasy se město rozhodlo v souvislosti s existencí obchvatu Českého Těšína a mimoúrovňové křižovatky vedoucí jedním směrem do Třince a druhým do Ropice, které cyklistům zkomplikovaly bezpečný průjezd na kolech na pouti do přírody.

„Cyklostezka se napojí z Českého Těšína na stezku v Ropici, která vede přes Třinec dále do Beskyd. Jde tedy o trasu určenou spíše rekreačním cyklistům než těm, kteří směřují za prací v průmyslové zóně v Konské,“ řekl o výstavbě starosta Českého Těšína Vít Slováček.

Stavbaři stihli vybudovat pouze chodník a nainstalovat veřejné osvětlení a záhy narazili na neočekávaný problém s terénem.

„Stavba se bohužel zkomplikovala tím, že území, kudy má trasa vést, je nízko a podmáčené. Jde totiž o takový lavor mezi dvěma cestami, kam stéká déšť. Nápad, jak se z problému dostat, sice máme, musí jej však ještě schválit projektant,“ vysvětlil vedoucí investičního odboru českotěšínské radnice Rostislav Rozsypal s tím, že stavět se proto bude opět až na jaře.

Vzhledem k tomu, že s pracemi navíc se v původním plánu nepočítalo, je nutné po odsouhlasení dalšího postupu projektantem tyto práce opět vysoutěžit, aby mohla stavba pokračovat.

Stavební řešení problému s podmáčeným terénem pochopitelně zvýší náklady na cyklostezku. Dotaci navíc však město nedostane.

Podle starosty Víta Slováčka je však stavba pro město zásadním a prioritním projektem a chce ji proto dokončit i za cenu zvýšených nákladů.

Cyklisté by se po nové trase měli projet už před létem příštího roku.

Bohdan Svorník při řešení uzavřené silnice v Havířově.
„V zájmu přírody“ vydírali podnikatele. Ekologičtí aktivisté jsou ve vazbě