Třeba také na tom, zda se do věci nevloží některé občanské či ekologické sdružení.

DĚKUJÍ DĚTI FRÝDKU-MÍSTKU DĚTEM ZEMĚ?

Například, po upozornění neziskové organizace Děti Země na nesrovnalosti v dokumentaci, zabrzdilo před několika dny ministerstvo dopravy přípravy realizace tolik kýženého obchvatu nedalekého Frýdku-Místku.

„Informaci, že by se některé takové sdružení zajímalo o projekt obchvatu Karviné, v tuto chvíli nemáme,“ uklidňuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které obchvat připravuje, Jan Studecký. „V současné době probíhá majetkoprávní příprava. Zahájení realizace by mohlo přicházet v úvahu v letech 2019/2020,“ dodal.

NEJEN NOVÉ NÁDRAŽÍ

V pondělí 7. srpna začne v našem regionu další důležitá stavba. Pokračuje rekonstrukce železničního koridoru, nyní na úseku Český Těšín až Dětmarovice. Stavba původně měla být již několik měsíců v provozu.

„Měla být zahájena 1. dubna, ale vzhledem k odvolání Občanského sdružení Střítež k Rozhodnutí o kácení v katastrálním územní Karviná, došlo k posunu vydání stavebního povolení, a tím i termínu realizace,“ vysvětlila mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová.

Jde o akci za přibližně 2,8 miliardy korun a podle současných předpokladů pobtrvá do prosince roku 2019. Po jejím skončení zde budou moci jezdit nákladní vlaky rychlostí až 120 km/h a vlaky osobní až 160 km/h, dojde i k další modernizaci a vylepšení trati.

Kýžené modernizace se dočká i karvinské vlakové nádraží.

„Konkrétně se jedná o rekonstrukci a zastřešení ostrovních nástupišť. V rámci stavby bude v nejnutnějším rozsahu zrekonstruováno i první nástupiště u výpravní budovy. Přístup na nástupiště bude zajištěn novým podchodem v místě stávajícího podchodu, který bude opatřen výtahy zajišťující bezbariérový přístup na všechny nástupiště.  Pro cestující bude zřízen i nový informační systém,“ dodala mluvčí SŽDC s tím, že rekonstrukce se dotkne i železniční stanice Louky nad Olší, Dětmarovice a zastávky Chotěbuz, stejně tak jsou ve stavbě zahrnuty i odbočky Chotěbuz a Koukolná.