Záleží ale na tom, jaký bude podzim a zima,“ uvedl náměstek ředitele odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah pro Moravskoslezský kraj Miroslav Klich. České dráhy podle něj chtějí ve stejný čas dokončit i elektrifikaci tratě v úseku Ostrava-Kunčice - Ostrava, hlavní nádraží. Právě na ní nová zastávka leží. „Bylo by dobré, kdyby to bylo hotové k novému jízdnímu řádu, který začne platit v prosinci. Chceme využít dokončení těchto staveb ke zkvalitnění dopravy občanů z Havířova směrem do Ostravy,“ dodal Klich.

Dokončení elektrifikace tratě by měli ocenit zejména cestující, kteří jezdí vlakem z Havířova do Ostravy. Jejich cestování by se mělo po spuštění elektrické tratě zkrátit. „Chceme tam jezdit bez přestupů z Havířova do Ostravy za čtrnáct minut. Za tuto dobu se lidé z Havířova dostanou do středu Ostravy. Máme přislíbenou i novou jednotku City〜Elefant, která by se částečně používala na toto krátké spojení, velice rychlé a kvalitní,“ doplnil Klich. Dvě příměstské vlakové jednotky City〜Elefant, pokřtěné jmény Ostrava a Opava, již jezdí na nedávno zprovozněné elektrické trati mezi Ostravou-Svinovem a Opavou-východem. Důvod, proč nová zastávka vzniká, je ten, že cestující o ni mají podle průzkumu zájem – nádraží Ostrava–střed je přece jen hůře přístupné. Na nově zelektrifikované trati by zastávku Ostra〜va–centrum mohlo využívat až tisíc cestujících za hodinu.