A nízké počty studentů, kteří při maturitě raději počítali, mu dávají za pravdu.

Ze 155 maturantů českotěšínské Albrechtovy střední školy si jako maturitní předmět zvolilo matematiku 40 studentů, na karvinské zdravotní škole se našlo jen 5 takových odvážlivců. A o moc lépe si matematika nevede ani u gymnazistů.

„Studentů, kteří maturují z cizího jazyka, bývá tradičně více. U nás si matematiku zvolilo jen 14 studentů. A podobně tomu bylo i v posledních letech," říká ředitel havířovského gymnázia Petr Šimek, který dodává, že podle slov žáků i kantorů přitom byla letošní státní maturita z matematiky méně náročná, než sami očekávali.

Maturita se teď skládá ze státní a školní části. Státní je povinná pro všechny studenty a dokazují při ní své znalosti ze dvou předmětů. Z českého jazyka a volitelně z jazyka cizího, nebo matematiky. Školní část si stanovuje daná škola sama.

„Myslím, že studenti s matematikou obecně problém nemají, mají k ní ale opatrnější vztah a jistější jsou pro ně cizí jazyky," říká Šimek. Jsou ale také studenti, kteří si zvolili těžší formu maturity Matematika+, díky které některé vysoké školy promíjejí přijímací zkoušky. Jejich počet se ale dá na většině škol spočítat na prstech.

Rozhodně se ale nedá říci, že by středoškolákům obecně matematika nešla.

Českotěšínské gymnázium se loni mohlo pochlubit stoprocentní úspěšností svých studentů. Celkově v republice zkoušku z matematiky loni zvládlo 76 procent všech zúčastněných.

ZUZANA MACHÁČKOVÁ