Nabídková cena je jeden milion korun. „Kupní cena ale může být vyšší, nebo i nižší, než je cena nabídková,“ říká Hana Eliášová z SŽDC. Zájemci by své nabídky měli doručit do sídla SČZDC do 15. prosince letošního roku.

Nadšenec s nápady

Osud víc než 100 let staré budovy sleduje už delší dobu železniční nadšenec Roman Lindner. Několikrát se už neúspěšně pokoušel ji nechat zapsat do seznamu kulturních památek a byl i proti jejímu zbourání.

„Uvažoval jsem zřídit tam třeba malé muzeum železnice, která má na Karvinsku mnohaletou tradici, o jejíž udržování ovšem současný majitel i městské ani státní instituce nejeví zájem,“ říká Lindner.

Podle něj je budova starého karvinského nádraží jednou z historicky a architektonicky velmi cenných objektů, jakých je dnes v regionu velmi málo.

Přichází ale i s dalším návrhem: obnovit na této trati osobní dopravu.

„Není to můj výmysl. V současné době přicházejí na Krajský úřad v Ostravě požadavky obyvatel na opětovné zprovoznění osobní dopravy. Stanice Karviná-Město je totiž lépe dostupná než stávající hlavní nádraží na trati č. 320. Nádraží má velmi výhodnou polohu – v centru města Karviné, kde je v dosahu desetiminutové pěší chůze pro 20 tisíc obyvatel, a asi jeden kilometr od historické a lázeňské zóny,“ říká Roman Lindner.

Hodnota historické nádražní budovy tkví mimo jiné v tom, že je jednou z mála zachovalých původních budov nejstarší železniční sítě na světě KFNB Severní dráhy císaře Ferdinanda. Především území Moravy je dodnes protkáno touto sítí a nádražní budova v Karviné je poslední z tratě na území ČR, která si zachovala svůj původní vzhled.