Úpravy jsou součástí druhé etapy rekonstrukce budovy.

„Po dohodě se zhotovitelem se nám podařilo sladit termín předání přednádražních prostor s pracemi umožňujícími přístup veřejnosti přímo z přednádraží do odbavovací haly a dále k vlakům. Cestující již nepoužívají přechod přes koleje, ale míří k nástupištím podchodem,“ uvedl za Správu železnic ředitel Stavební správy východ Miroslav Bocák.

V Havířově  u vlakového nádraží v pátek odpoledne slavnostně otevřeni a zprovoznili nový dopravní terminál.
VIDEO: Havířov má moderní dopravní terminál. Z vlaku do busu jako ve 21. století

Rekonstrukce výpravní budovy probíhá ve dvou etapách. První zahrnovala především vybudování nové odbavovací haly pro cestující a zázemí pro dopravce a byla dokončena loni v červenci. Druhá etapa prací zahrnuje kromě rekonstrukce vstupu do podchodu a vybudování WC pro veřejnost i výměnu střechy. Budova také dostala novou skleněnou fasádu na obou průčelích. Následovat budou práce na sanaci železobetonových konstrukcí a vybudování toalet v původní odbavovací hale.

Rekonstrukce havířovské výpravní budovy z 60. let minulého století začala v květnu 2019, její dokončení je plánováno na závěr letošního října. Předpokládané celkové investiční náklady stavby dosahují 157 milionů korun.

Téměř hotová rekonstrukce prostoru před nádražím, kde má vzniknout nový dopravní uzel, 3. února 2021 v Havířově.
Proměna. Před nádražím v Havířově už stojí nový terminál. Co na něj říkáte?

Nádražní budova přitom utekla hrobníkovi z lopaty. Havířovské zastupitelstvo už před lety v souladu se Správou železnic schválilo její demolici. Budova je pro železniční provoz naddimenzovaná. Proti tomu se ovšem zvedla vlna odporu, místní poukazovali především na unikátní bruselský styl, ve kterém je postavena. Památkově chráněna nicméně není.

Město a Správa železnic se nakonec dohodly na společném postupu při opravě. Po jejím dokončení bude stavba sloužit nejen k odbavování cestujících, ale také ke sportovním a volnočasovým aktivitám nebo jako služebna městské policie. Odbavení cestujících se přesunulo z velké haly do prostor, které původně sloužily administrativě. Tím zanikl původní vstup do podchodu a bylo třeba zbudovat nový. Původní velká hala bude sloužit zábavě a sportu.

Video ze slavnostního otevření:

Zdroj: Deník/Tomáš Januszek

Rekonstrukce výpravní budovy probíhá ve dvou etapách. První zahrnovala především vybudování nové odbavovací haly pro cestující a zázemí pro dopravce a byla dokončena loni v červenci. Druhá etapa prací zahrnuje kromě rekonstrukce vstupu do podchodu a vybudování WC pro veřejnost i výměnu střechy. Budova také dostala novou skleněnou fasádu na obou průčelích. Následovat budou práce na sanaci železobetonových konstrukcí a vybudování toalet v původní odbavovací hale.

Rekonstrukce havířovské výpravní budovy z 60. let minulého století začala v květnu 2019, její dokončení je plánováno na závěr letošního října. Předpokládané celkové investiční náklady stavby dosahují 157 milionů korun.

V havířovském domově pro seniory SeneCura pomáhají dobrovolníci z ADRY.
Dobrovolníci z ADRY pomáhají v prádelně havířovského domova SeneCura

Nádražní budova přitom utekla hrobníkovi z lopaty. Havířovské zastupitelstvo už před lety v souladu se Správou železnic schválilo její demolici. Budova je pro železniční provoz naddimenzovaná. Proti tomu se ovšem zvedla vlna odporu, místní poukazovali především na unikátní bruselský styl, ve kterém je postavena. Památkově chráněna nicméně není.

Město a Správa železnic se nakonec dohodly na společném postupu při opravě. Po jejím dokončení bude stavba sloužit nejen k odbavování cestujících, ale také ke sportovním a volnočasovým aktivitám nebo jako služebna městské policie. Odbavení cestujících se přesunulo z velké haly do prostor, které původně sloužily administrativě. Tím zanikl původní vstup do podchodu a bylo třeba zbudovat nový. Původní velká hala bude sloužit zábavě a sportu.