Jeden z telefonátů do redakce Karvinského deníku upozornil na nesnesitelné horko a špatný vzduch v hypermarketu Tesco na tř. 17. listopadu v Karviné-Ráji. „Už nevíme, na koho se máme obrátit, tak jsme to zkusili přes média. Od minulého pátku se nám tady hrozně špatně pracuje. Je nás tady hodně, kteří se v Tescu pohybují od rána do večera, a věřte, že odpoledne je tam kvůli vydýchanému vzduchu na padnutí. Na teploměrech stánkařů uvnitř prodejny se teplota vyšplhá až na osmadvacet a více stupňů. Proč vypnuli klimatizaci, která tady celou dobu přes léto fungovala bez problémů?“ ptají se prodávající, kteří nechtějí být jmenováni.

Právě klimatizace při dlouhodobém pobytu v uzavřeném prostoru pomáhá lépe snášet horko. Do velkých marketů lidé většinou chodí za většími nákupy, a doba jejich nakupování tak bývá podstatně delší. „Je to tak. Byla jsem s manželem ve středu k večeru nakoupit nějaké věci a jídlo na dovolenou. Opravdu se tam hůř dýchalo než jindy,“ řekla čtyřicetiletá Růžena z Karviné. Pracovnice z informačního centra v karvinském Tescu nás odkázala na vyšší místa. „Víme o tom, že to lidem vadí. Vedoucí provozu prodejny nás ovšem písemně informoval, že mu byl zamítnut přístup k programu regulující teplotu na prodejní ploše. Údajně je to nařízení z vyšších míst, bohužel mi tady s tím nic neuděláme,“ řekla.

Redaktorka Deníku se dvakrát telefonicky spojila s tiskovou mluvčí Tesca. Ta ochotně v úterý přislíbila celou věc písemně vysvětlit, zda jde jen o dočasné vypnutí klimatizace kvůli technickým potížím, či zda jde o jiný důvod vzniku této situace. Bohužel, do včerejší čtvrteční uzávěrky redakce žádné vyjádření neobdržela a ani se nám nepodařilo opětovně se s ní spojit. Její mobilní telefon byl včera nedostupný a pevná linka bez odezvy.