Ze sedmivozové jednotky zbylo pět nepoškozených vozů; ty budou udržovány provozní. „Budou používány do výměnného systému s ostatními pendoliny, tedy pět vozů se vymění za jiných pět a v době odstavení se opraví jen dva vozy,“ sdělil deníku Zdopravy.cz člen představenstva ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Podle něj tento systém zkrátí dobu těžké údržby na třetinu, tedy z 90 na zhruba 30 dní.

Nehoda pendolina, červen 2022.
Rozhodnuto: Pendolino z Bohumína se neopraví, náklady by přesáhly 200 milionů

„Každé pendolino tak bude zhruba o dva měsíce více k dispozici, než kdybychom těch pět vozů z bouraného pendolina k dispozici neměli,“ doplnil Ješeta.

K tragické nehodě došlo loni v červnu, pendolino narazilo do posunového dílu. Při nehodě zahynul strojvedoucí pendolina. Oprava jednotky by vyšla až na 250 milionů korun, což dráhy označily za neekonomické.

Zdroj: Youtube

Dráhy původně mluvily o tom, že zbytek pendolina budou používat jako zdroj náhradních dílů.

Pokud jde o pendolina Českých drah, připadá na letošek jedno kulaté výročí. První pendolino ze sedmi objednaných obdržely ČD před 20 lety.