„Super. Jsem tady poprvé a líbí se mi to,“ poukázal Radomír Zapletal z Klimkovic a dodal, že na dálničním tunelu jsou vidět zlaté české ručičky. „Jen mi vadí, že čím více mostů a tunelů se staví, tím je ta stavba dražší.“

Do tunelu dlouhého necelých 1100 metrů se vydal s kamarádem Jaroslavem Mihulou. Ten se byl na stavbě podívat už podruhé, a tak mohl srovnávat s loňskou návštěvou. „No, ten pokrok je vidět. Tehdy začínali razit tu druhou rouru, zatímco dnes už je hotová,“ vysvětlil snad největší rozdíl.

Podle zaměstnanců společnosti Metrostav, kteří návštěvníkům odpovídali na dotazy ohledně stavby, absolvovalo trasu po celé délce tunelu jen během prvních dvou hodin v pořadí již třetího dne otevřených dveří přes pět stovek návštěvníků.

Byl mezi nimi i jedenáctiletý Petr Zim z Ostravy, který si tunel prošel s bráchou Michalem (7) a dědečkem. „Je tu hezky,“ řekl starší z chlapců s tím, že strach při prohlídce pod zemí neměli. „Byl ale dlouhý,“ dodal na adresu tunelu Petr. Pochvalu vysekla stavbařům i rodina Teichmanova ze Svinova. „Bylo to bezvadné. Asi se nám už nepodaří projít takový tunel pěšky,“ zmínila se Dagmar Teichmanová, která si dílo prohlédla s manželem a dcerou Terezkou.

Tunel Klimkovice je součástí stavby úseku dálnice D 47 Bílovec – Ostrava, Rudná. Jeho ražba začala v dubnu roku 2005. Cena tunelu je 2,4 miliardy korun. Tunel tvoří dvojice dvoupruhých tunelových trub, v každé z nich je odstavný pruh.

Zavěšený most viděly stovky zájemců

Koblov/ Stavbu dominanty nového úseku dálnice D 47 z Hrušova do Bohumína, mohutného zavěšeného mostu přes Koblovská jezera, navštívilo v sobotu během dne otevřených dveří šest set lidí. Mezi nimi Petr Klečka. „Je to pozoruhodné dílo. Už dříve mě poutal pohled na most z dálky, takže jsem neváhal využít této možnosti a přišel jsem si ho konečně prohlédnout zblízka,“ sdělil Klečka, který se dle svých slov těší, až bude most konečně zprůjezdněn. Dočká se brzy. Práce na více než čtyřkilometrovém úseku, jehož je tato dominanta součástí, jsou nyní téměř ve finále. Společnost Skanska jej dokončí už v listopadu tohoto roku. „Most je po stavební stránce velmi zajímavý. Je zavěšen na více než dvou tisícovkách nosných lan, která jsou ukotvená na centrálním pylonu vysokém 48 metrů. Vzhledem k tomu, že již na konci listopadu letošního roku zde bude spuštěn provoz, lidé měli prakticky poslední příležitost si konstrukci mostu prohlédnout takto zblízka,“ uvedl projektový manažer František Mašek ze společnosti Skanska. Dálniční most v délce 606 metrů překračuje řeku Odru a prochází jejím rovinatým záplavovým územím. Kvůli záplavám nebylo možné do koryta řeky umístit nosné pilíře, řeku tedy překlenuje mostní pole o rozpětí 105 metrů.