Podle zástupců fakulty stála za vznikem akce jasná myšlenka: inspirovat a motivovat studenty k tomu, aby se své podnikatelské nápady nebáli takříkajíc přivést k životu.

„Na Karvinsku se bohužel stále potýkáme s tím, že lidé studenty nevyjímaje v sobě nemají zakořeněnou touhu podnikat či něco vytvořit. Proto jsme se snažili uspořádat akci, v rámci které by si lidé mohli vyslechnout desítky inspirativních příběhů, rad, zkušeností, ale i nezdarů již ostřílených podnikatelů i začínajících odvážlivců. To vše tváří v tvář, takříkajíc na vlastní kůži,“ přiblížil událost Dalibor Šimek z Katedry podnikové ekonomicky a managementu s tím, že mezi mluvčími byli zástupci drobných firem i tradičních a celosvětově známých podniků.

„Pondělí bylo zaměřeno na firmy, které podnikají s fyzickým produktem. V úterý patřily chodby fakulty firmám, které nabízejí nějaké služby a ve středu se lidé mohli seznámit s příběhy našich absolventů a současných studentů, kteří za sebou mají nějaký podnikatelský projekt nebo své podnikání rozjíždějí,“ doplnil Šimek.

Mezi těmito studenty podnikavci nechyběli ani „kluci“ z Levit Penu, kteří se v prostorách fakulty prezentovali se svým několikadílným barevným levitujícím perem.

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE VYTRVAT!

„Mladí lidé dnes mají spoustu skvělých příležitostí, jen je třeba se do toho pustit. Ať už mají nápad na novou službu či produkt, není problém obrátit se na lidi, kteří jim pomohou s podnikatelských plánem a třeba i se sháněním investora. Divili byste se, kolik běžných firem by bylo ochotno do vašeho nápadu investovat. Jakmile jste schopní a věříte své myšlence, firmy se budou rády podílet na jejím vývoji. O to víc, když jde o svěží produkt, který je trochu vytrhne z rutiny,“ poznamenali s úsměvem spolumajitelé Karel Wawreczka a Marek Schwarz.

Dodali, že nejdůležitější při podnikání je vytrvat! Nezdarům navzdory. Oni sami nápad na levitující pero 4 roky pilovali po garážích, než se s penězi od investora pustili do jeho plné realizace.