V neděli vstoupí v platnost upravené jízdní řády vlaků, příměstské i městské autobusové dopravy. Ve všech případech půjde na Karvinsku o kosmetické úpravy. Dopravci se zejména v městské autobusové dopravě snažili vyjít vstříc požadavkům cestujících.

„Dalším důvodem mohou být například dlouhodobé opravy a s tím spojené výluky nebo naopak jejich ukončení, zrychlení dopravy, otevření nových tratí a tak podobně. Jako příklad lze uvést například elektrizaci a otevření nové tratě do Mošnova k letišti Ostrava,“ sdělil mluvčí společnosti České dráhy Petr Šťáhlavský.

SPOJŮ DO KARVINÉ VÍCE NEBUDE

Mezi některé změny na tratích patří prodloužení trasy vlaků S2 z Mostů u Jablunkova až do Ostravy-Svinova. V provozu je také nová zastávka Havířov-Střed na trase Opava Ostrava Český Těšín. Linky R1 pojedou nově do Třince a modernizace trati ovlivní například i Karvinou a blízké okolí.

Soukromí dopravci ale mnoho změn neplánují.

„Budeme jezdit ve zcela stejném rozsahu jako doposud, není důvod nic měnit. Do Karviné nejezdíme a zavést spoj se ani nechystáme,“ tvrdí mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj.

RegioJet však bude od konce příštího roku jezdit jako jediný dopravce na nové trase Brno Bohumín.

Ani Leo Express nehodlá do budoucna cokoli na Karvinsku měnit. „Zastávky v Karviné se žádné změny netýkají,“ potvrdil mluvčí tohoto dopravce Emil Sedlařík.

Nejvýznamnější změny autobusových linek proběhnou v oblasti Novojičínska, Karvinsko zachovává až na výjimky stávající jízdní řád. Zásadnější změny se pak týkají linek 443, 445, 532 a 552, které jsou závislé na obnovení obousměrného provozu v ulici Rudné, po které lidé cestují do Ostravy z okolních měst.

V systému MHD Havířov, zajišťované společností ČSAD Havířov, dochází letos podle Radka Kohuta, předsedy spolku Efektivní veřejná doprava pro Havířov a okolí, k významným změnám. Například linka 401 jezdí v kratších intervalech

„Změny trasování několika linek odrážejí změny, ke kterým ve městě došlo v uplynulých letech, jako jsou výstavba nákupních center, nedávné vybudování vlakové zastávky Havířov střed, rozvoj okrajových čtvrtí (Životice, Dolní Datyně), zrekonstruovaná silnice umožňující nově autobusovou dopravu k městskému hřbitovu na Šumbarku, i to, že v některých jiných částech města naopak využití hromadné dopravy pokleslo. V souladu se stárnutím populace Havířova je zde snaha, aby obyvatelé měli co nejlepší spojení s nemocnicí, s domem zdraví a podobně,“ hodnotí změny Kohut.

Informace o změnách v autobusové dopravě najdete na www.kodis.cz.