V té době ještě mohla vozidla s opatrností a za regulace stavebních dělníků křižovatkou projíždět. V deset hodin byla křižovatka uzavřena, protože zářez v asfaltu už byl příliš hluboký a fréza zabírala další část vozovky. Frézování šlo až do hloubky zhruba 20 centimetrů. Všechen vyfrézovaný materiál odvážely po celý den nákladní vozy mimo město k recyklaci.

V sobotu byli k dohledu nad bezpečností silničního provozu přizváni strážníci městské policie. Ti trpělivě každému řidiči vysvětlovali, kudy uzavřenou křižovatku objede. Hlavní objízdné trasy jsou vyznačeny mimo území města. Z Ostravy vede trasa po Ostravské na velký kruhový objezd, dále po Orlovské ulici, Vodní, Dělnické do Horní Suché, kde si řidiči mohou vybrat. Buď pojedou směrem na Pacalůvku a pak na Albrechtice nebo Těrlicko, nebo pojedou na Stonavu a dále Český Těšín. Po stejné trase se jezdí i v opačném směru. Řidiči mohou využít i místních ulic, které však nejsou označené jako objížďky, aby se nepřetížily. Všechny jsou poměrně úzké a vozidla se na nich musejí vyhýbat. Vesměs jsou vybaveny zpomalovacími retardéry a Strmá ulice je dokonce poseta po celé délce vyfrézovanými dírami. K hrůznému očekávání není vyloučeno, že na Strmou ulici v těchto dnech nastoupí silničáři, aby díry asfaltovali, čímž by se provoz ztížil ještě více. Ze strany Záguří se musí jezdit přes Horní Bludovice.

Rozestavěnou křižovatkou projedou po provizorní panelové cestě pouze autobusy a v případě potřeby také hasiči, policie a záchranka.

Dá se očekávat, že strážníci se budou na křižovatku vracet pravidelně, protože mnozí řidiči nejsou ochotni respektovat zákazy vjezdu. Během krátké chvíle při střídání směn jich vjelo do křižovatky hned několik.

Jedním z hříšníků byl i majitel půjčovny terénních čtyřkolek, který nejen, že porušil zákaz vjezdu, ale jel i na stroji, který nebyl vybaven registrační značkou, na což pamatuje novelizovaný silniční zákon. Strážník mu na místě udělil tisícikorunovou pokutu. „Asi jsem takhle zastavil poprvé a naposledy,“ reagoval motorkář.