Rok od roku počet podnětů stoupá. „Uživatel může problém hned vyfotit, využít GPS souřadnice a v aplikaci si vybrat, do které oblasti spadá,“ popisuje systém Jiří Rozsypal z oddělení informačních technologií bohumínské radnice.

Zpráva dorazí do několika sekund hned k několika pracovníkům úřadu. V průměru posílají lidé na radnici dvě zprávy denně. Nejčastěji lidé upozorňují na nesvítící lampy veřejného osvětlení, poškozené dopravní značky či černé skládky.

Mobilní aplikaci si oblíbili i domovníci v městských domech. Celkově si aplikaci do svých chytrých telefonů nainstalovalo téměř 600 lidí.
Mezi nimi i tamní strážníci.

„Skoro 30 procent nedostatků hlásí úředníkům právě oni,“ informuje mluvčí města Lucie Balcarová.

Obdobnou chytrou aplikaci mohou využívat i lidé v Havířově. Jmenuje se Dej tip a lidé tak mohou úředníky upozornit na rozbitý chodník, lavičku rozbitý koš, nebo nesvítící lampu třeba v parku.

Aplikaci, která umožňovala sledovat nejen aktuality z města nebo si najít služby, které magistrát poskytuje, měli před časem v Karviné. Formou informačních zpráv dokázala varovat před nebezpečím nebo upozornit na různé havárie. Lidé ji ale nevyužívali a tak ji radnice zrušila.