Po Dělnické ulici a Národní třídě se nyní měří na Dlouhé třídě. Měření probíhá ve směru z centra města na Podlesí.
Začátek úseku je v prostoru autobusových zastávek za světelnou křižovatkou s Národní třídou. Konec je před další světelnou křižovatkou s ulicí 17. listopadu.
Povolenou padesátku musí dodržet ti řidiči, kteří hodlají projet celým úsekem. Motoristé, kteří plánují v průběhu úseku odbočit, se žádného postihu za překročení rychlosti obávat nemusí.
Motorky bez trestu
Stejně tak jsou mimo nebezpečí pokuty všichni motocyklisté, protože kamery snímají pouze přední registrační značky, které motocykly nemají.
Automatický systém
Úsekový radar fotografuje každé vozidlo v přesně stanovém místě, které musí být na asfaltu vyznačeno vodorovnou čárou. Stejně tak fotografuje každé vozidlo na konci úseku. Počítač instalovaný přímo na sloupu se snaží fotografie párovat a pokud ze spárovaných fotografií jednoho automobilu vypočítá průměrnou rychlost vyšší než jaký je nastavený limit, automaticky posílá záznam na magistrát. Tam jej strážníci městské policie vyhodnotí a předají správnímu orgánu k vyměření postihu.
Měřit klidně všude…
"Já jsem zastáncem toho, aby úsekové měření bylo po celém městě. Někteří řidiči jezdí skutečně bezohledně a nebezpečně. My máme informace o tom, jak rychle se ve městě jezdí, a jsou to někdy i rychlosti přesahující 100 km/h. V úseku na Dlouhé třídě jezdí řidiči také velmi rychle, je to rovný úsek a sama mám zkušenost s tragickou nehodou, když tam rychle jedoucí auto zabilo školačku," řekla primátorka Havířova Jana Feberová.
Přestupků ubývá
Zkušenost ze dvou již dříve instalovaných úsekových radarů potvrzuje, že řidiči si na radary zvykají postupně a časem se počet přestupků snižuje. Na Dělnické ulici se počet přestupků snížil natolik, že radnice zvažuje přemístění tamního radaru do jiného místa. Jedním z možných je ulice Na Nábřeží.
"Uvažujeme o tom, protože na Dělnické ulici se počet překročení skutečně snížil, a to ze zhruba 1500 přestupků na 180, což je velmi příznivý výsledek," dodala primátorka.
Radar na Národní třídě patrně zůstane v provozu i nadále, protože městská kasa z něj těží především z tranzitní dopravy, tedy od řidičů, kteří nepoužívají mobilní dopravní aplikaci WAZE a o měření rychlosti nemají ponětí.
Nebezpeční chodci
Jak dokazují snímky, problémy v dopravě nepůsobí jen řidiči. Velmi nebezpeční jsou i chodci, kteří přebíhají přes středové travnaté pásy, byť je to zakázáno. Přistihnout a potrestat tyto hříšníky je však mnohem těžší, než vyhodnocovat počítačem dodané fotografie.