Diskuse Nová služba je určena pro cestující na delších tratích ve vlacích Super City. „Od 1. srpna je možné nakupovat jízdenky prostřednictvím telefonu bez ohledu na to, kde se cestující právě nachází - ve vlaku, na letišti, v taxíku, v dalekécizině či doma. Stačí mít po ruce pouze telefon a platební kartu. Pilotní projekt začíná prodejem jízdenek na vlaky SuperCity. Postupně bude nabídka jízdenek rozšířena také na vlaky EC a IC,“ uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Tato nová služba nadstandardního odbavení je podle něj určena těm cestujícím, kteří už znají termín své cesty nebo například zjistili, že potřebují náhle odjet z Ostravy do Prahy a nechtějí riskovat vyprodání spoje. Je určena také těm, kdo přes den během obchodních jednání nemají možnost dostat se k internetu.

„Nákup jízdenky lze realizovat odkudkoli a zákazníkovi stačí, když má mobilní nebo pevný telefon a embosovanou platební kartu MasterCard, Visa či Diners Club,“dodal mluvčí. Postup nákupu je velmi jednoduchý. Zákazník vytočí linku Kontaktního centra Českých drah na čísle 840 112 113 a v hlasové nabídce si zákazník zvolí nákup jízdenky a pak již může během hovoru s operátorem zadat svůj požadavek na cestu. Operátor na základě údajů provede rezervaci a cestujícího se zeptá, kde si jízdenku vyzvedne. Poté operátor se zákazníkem odsouhlasí cenu jízdenky a požádá o základní údaje z platební karty. Cestující si jízdenku vyzvedne v nástupní stanici v pokladně označené logem TeleTiket i krátce před odjezdem svého vlaku. Prodejna v Ostravě-Svinově funguje nepřetržitě, na hlavním nádraží v Ostravě má provozní přestávku od 18 do 18.30 hodin. Služba má ale jeden háček. Vzhledem k tomu, že se jedná o nadstandardní nabídku, dráhy si účtují jednorázový servisní poplatek ve výši sto korun.