Opětovné posuzování vyvolali aktivisté, kteří by nádraží rádi zachovali pro budoucí generace v současné podobě, včetně odbavovací haly. Argumentují tím, že nádraží reprezentuje tzv. bruselský styl. Ministerstvu navrhli, aby se posuzování zaměřilo vedle celku také na detaily, jako jsou například vlajkové stožáry před halou, obložení haly a její strop.
Nejpádnějším argumentem je však mozaika výtvarníka Vladimíra Kopeckého. „Jedná se o jednu z nejunikátnějších současných mozaik v České republice. Má plochu úctyhodných 65 metrů čtverečních. Její hodnota je nevyčíslitelná a není ji možné přestěhovat," tvrdí zástupci Dolu architektury.
Zástupci Českých drah však tvrdí, že mozaiku je možné ze zdi sejmout a přemístit. Podobně, jako si zájemci mohli odvézt betonovou plastiku Směrník, budou se moci přihlásit i o mozaiku. To v tom případě, pokud nebude nádraží prohlášeno za památku. K tomuto rozhodnutí ministerstva kultury o tom, zda havířovské vlakové nádraží potřebuje, či nepotřebuje chránit jako památka, schází už jen stanovisko památkářů.
„Správní řízení ještě nebylo ukončeno. Čekáme na stanovisko komise Národního památkového ústavu, které by mělo být dodáno do poloviny října," potvrdila mluvčí ministerstva Helena Markusová.
České dráhy mezitím dále pracují na přípravách modernizace nádraží. „Nás současné rozhodování nijak nelimituje. Zatím probíhá výběrové řízení na stavební firmu. Samotné stavební práce by měly začít až na počátku příštího roku. Do té doby už by mělo být stanovisko ministerstva známé.
Předpokládáme, že pokud ministerstvo už jednou rozhodlo, že nádraží netřeba památkově chránit, a následně o tom rozhodlo v detailnějším přezkumném řízení, dopadne stejně i toto právě probíhající řízení. Nikdo totiž nepředložil žádné nové poznatky. Rozhoduje se opět o tom, o čem už rozhodnuto bylo," řekla Deníku mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Na verdikt ministerstva čeká také havířovská radnice. Ta se totiž na projektu modernizace vlakové stanice podílí svou částí, kterou je dopravní terminál v přednádražním prostoru. Při jeho stavbě se počítá s tím, že součástí nádraží nebude odbavovací hala.