Stojan se před nádražím objevil před několika dny a od té doby budil spíše jen posměch, než aby plnil svou praktickou úlohu, tedy, aby si do něj odkládali cestující svá jízdní kola.

Šprýmaři v diskusích na sociálních sítích uváděli, že tímto počinem byla zahájena první etapa modernizace stanice a přednádražního prostoru. Jiní se domnívali, že jde o umělecké dílo nebo jen obyčejnou provokaci, aby bylo ve městě o čem mluvit.

Nejde o historicky cenný stojan?

Jak se ukazuje, stojan by nakonec mohl s nádražím souviset více, než se dosud zdálo. Po tom, co byl po letech vytažen ze skladu, je možné, že památkáři nebo pamětníci dokáží určit, ze kterého období pochází a zda byl v minulosti součástí nádraží.

Deník zjistil, kdo stojan z depozitáře vytáhl a jak s ním bude naloženo.

„Uvedenou konstrukci osadili před havířovské nádraží bez našeho vědomí zaměstnanci ČD. Jde o starší stojan na kola. Správce již vyzval pracovníky ČD, ať konstrukci odstraní. Odstranění požaduje i město,“ uvedl pro Deník mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Tesař.

Kola si cyklisté raději přivazují k zábradlí, než aby si je dali do stojanu.

Zaměstnanci ČD se však k plnění pokynů a odstraňování stojanu nemají. O víkendu byl stále před halou. Cyklisté přesto o jeho služby zájem neměli a kola raději uvazovali přímo k zábradlí, které v nich patrně vzbuzuje větší důvěru. 

Kam teď s jízdními koly?

Cestující veřejnost teď bude dále vyhlížet zahájení rekonstrukce stanice a přednádražního prostoru. Nádražní hala by měla být v budoucnu využita jako multifunkční společenské, kulturní a sportovní centrum. Cyklisté navíc doufají, že součástí moderního terminálu bude zabezpečená kolovna.