Tato stavba je největší investicí v dějinách města od 80. let minulého století a přijde na 1,2 miliardy korun. „Je to obrovská částka, ale tato investice je naprosto nutná. Na území města jsou některá rozvojová území, která se bez kanalizace neobejdou,“ tvrdí náměstek karvinského primátora Zbyněk Gajdacz. Právě on v minulosti ještě coby vedoucí odboru místního hospodářství na přípravách pracoval. Přiznavá, že 700 milionů, kterými na stavbu přispěje město Karviná, docela zatíží městský rozpočet, ale není prý jiné cesty.

„Podařilo se nám získat také dotaci z evropských fondů a také ze státního rozpočtu, celkem asi 500 milionů korun,“ dodal Gajdacz. Jak dva roky trvající práce pocítí obyvatelé města? „Určitě je pocítí, ale to se nedá nic dělat, nějak se tak technicky náročné dílo zvládnout musí. Z těch 16 kilometrů budeme 2 kilometry razit „hornickou metodou“ štolováním a 4,5 kilometrů tzv. mikrotunelingem, tedy že se bude roura o určitém průměru vtlačovat pod zemí z kolektoru do kolektoru,“ vysvětlil generální ředitel společnosti Tchas Jaroslav Paclt.

Právě Tchas spolu s VOKD a firmou OHL Železniční stavitelství jako sdružení firem vyhrály výberové řízení na tuto stavbu. „Stavební práce si samozřejmě vyžádají jistá omezení a komplikace ve městě, ale nemělo by to řidiče ani chodce omezovat nijak zásadně,“ podotkla mluvčí magistrátu Šárka Swiderová. Dodala, že veškeré aktuální informace o průběhu stavby a uzavírkách lze najít na webové straně http://ka.spravcestavby.cz nebo na městském webu www.karvina.org.