„Nemůžeme zůstat lhostejní k těmto stavbám, které ovlivní naše bydlení. Změní ráz krajiny i života v obci a zhorší dopady na životní prostředí v již tak znečištěném kraji. Prodloužením Dlouhé třídy na rychlostní koridor dojde paradoxně k daleko větší dopravní zátěži automobilové dopravy v centru Havířova a lokalitě celého Podlesí. Tyto stavby postrádají jakýkoli smysl, je to jen lobby určitých skupin k naplnění jejich zájmů,“ řekl místopředseda spolku Životice sobě Martin Cyž na nedávném setkání s obyvateli této městské části.

Zazněla i informace o tom, v jakém stavu je příprava stavby aktuálně a co by vybudování silnic pro obec znamenalo.

Vedení havířovské radnice stavbu obou silnic podporuje, a pro Životické je to jeden z hlavních argumentů pro případné odtržení Životic od Havířova. V obci už od loňska běží kampaň, která má obyvatele informovat o tom, co se připravuje. Pokud město svůj postoj nezmění, hrozí, že se Životice osamostatní. Příprava referenda stále pokračuje.

Na zmiňovaném setkání na hřišti tamní školy mohli lidé podepisovat petici proti stavbě zamýšlených silnic. Přišlo přes 150 lidí.

„Žádáme, aby vedení města Havířova realizaci těchto staveb nepodporovalo. Proto budeme také v následujících týdnech navštěvovat další místa s petičními archy, kde chceme s lidmi na toto téma diskutovat,“ shrnula Dagmar Rákoczy ze spolku Naše Životice.

Město je pro, zastupitelstvo schválilo plán na prodloužení Dlouhé třídy a stavbu obchvatu dokonce popohání svou účastí ve spolku na urychlení stavby. 

Podle posledních zpráv Ředitelství silnic a dálnic vrací celou věc na začátek a bude se zase plánovat a počítat. Tím se zahájení stavby obchvatu opět oddaluje.